HTML

Vizuális kommunikáció és egyéb állatfajok

Gergely István reklámgrafikus és animátor blogja a vizuális kommunikációról, online marketingről és a vizuális kultúra fogalmáról. Kapcsolat a szerzővel: istvanovics@gmail.com, tel.: +36 30 576 1907, www.istvanovics.hu

Rovatok

Friss topikok

Linkblog

Ha hasznosnak találod az írást, iratkozz fel az RSS-re

2010.02.22. 22:32 Gergely István

Web design managemant - 02. Funkcionalitások kidolgozása

Címkék: web tervezés funkciók web funkcionalitás weboldal funkciók funkció menedzsment funkció manademant

Nagy valószínűséggel az ügyfeled nem fog egy komplett funkció leírást adni. Véleményem szerint nem is várható el tőle, hogy ilyen mélyen beleássa magát, viszont neked nem célszerű hozzálátnod a struktúra és a design terveknek, amíg nem vagy tisztában az összes funkció pontos működésével.

Mit értek funkció alatt? Pl., ha az ügyfél azt mondja, hogy "szeretném, ha lenne lehetőség arra, hogy a látogató feliratkozhasson hírlevélre". Ez egy funkció, amit Ő szeretne. Elsőre egyértelműnek tűnik, ami nem szorul magyarázatra, pedig nem az. Tisztáznunk kell, hogy hogyan működik. Pl., Rákattint egy menüre, ahol beírja az e-mail címét, az e-mail címre kimegy egy automatikus üzenet, amiben megköszönjük, hogy megrendelte a hírlevelet vagy hogyan? Talán több féle hírlevél van? Napi? Heti? Havi? Milyen módszerrel választja ki a felhasználó a neki legmegfelelőbbet? Hogyan iratkozik le? Stb. Ezer lehetőség, ami mind kidolgozásra szorul. Ha kidolgozod, egyeztetsz az ügyfeleddel, hogy ezt képzelte-e el, akkor az elemekkel már tudsz számolni a design során és a programozási árajánlatnál is. Egy hírlevél feliratkozás számtalan al-funkciót is tartalmazhat, ami nagymértékben módosíthatja a kivitelezés árát.

Egy másik példa: "Legyen benne fórum is." Ez sem ilyen egyszerű, mert nem tudhatod, hogy mire gondol? Nem tudod a fórum funkcióit, felhasználó típusait, jogosultságaikat...  stb. Nem tudhatod, hogy ingyenes fórum motort szeretne beintegrálni, vagy azt szeretné, hogy tervezz egy újat a nulláról, sajátos ergonómiával. Ezért tisztáznod kell minden apró részletét, és ki kell dolgoznod a működését, mintha egy weboldaltól független különálló modul lenne.

A munkadíjad legyen funkciónként. Így Ő sem kér több funkciót, mint amire feltétlenül szüksége lenne. Nem az ügyfél hibája, de sokszor nem tudja, hogy egy-egy funkciónak milyen magas a bonyolultsági foka. Ez a munkafázis erre is tökéletesen alkalmas, hogy éreztesse az általa megálmodott funkciók komplexitását, egyben előrevetítve, hogy az adott funkció későbbi kivitelezése sem lesz problémamentes. Ebben a fázisban még vissza lehet lépni, és le lehet mondani funkciókról. Ha ezt kihagynánk, később a tényleges kivitelezés során fedeznénk fel a meg nem beszélt hiányosságokat, ami katasztrófához vezethet a designban, programozásban, határidőben és anyagiakban egyaránt.

Te hogyan kezeled a funkciókat? Mi erre a Te munkamódszered? Mik a tapasztalataid? Szólj hozzá Te is...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://visualkomm.blog.hu/api/trackback/id/tr541782505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása