HTML

Vizuális kommunikáció és egyéb állatfajok

Gergely István reklámgrafikus és animátor blogja a vizuális kommunikációról, online marketingről és a vizuális kultúra fogalmáról. Kapcsolat a szerzővel: istvanovics@gmail.com, tel.: +36 30 576 1907, www.istvanovics.hu

Rovatok

Friss topikok

Linkblog

Ha hasznosnak találod az írást, iratkozz fel az RSS-re

2009.03.19. 19:19 Gergely István

Mi a Logó? Varázslat? Van benne az is!

A Logó megkülönböztető vizuális jelképe egy vállalatnak, szolgáltatásnak, terméknek, ami tudat alatti emlékeztetőűl szolgál a vásárlóknak, ügyfeleknek, a vállalattal, szolgáltatással, termékkel kapcsolatos pozitív vagy negatív tapasztalatokról. A Logó emlékezteti az ügyfeleket, vásárlókat, a vállalat velük szembeni magatartására, termékei, szolgáltatásai jellemzőire és az ezek álltal felidézett pozitív vagy negatív érzelmekre. A logó a legfontosabb alap eleme az arculat és brand ( márka ) építésnek, mert minden egyéb arculati és kommunikációs anyagon szerepelnie kell, aláírásként, védjegyként.

 

A Logó önmagában üres, tartalmatlan és értelmetlen.  Ha ránéznek, nem mond semmit, nem utal semmire. A logó a cég müködése során kap értéket, jelentést.

 

Logója lehet: vállalatnak, terméknek, szolgáltatásnak, politikai szervezetnek, sport szövettségnek, TV csatornának, újságnak, magazinnak, személynek stb.

 

A Logó alkalmazása egy vállalat vagy termék beazonosítására, nemzetközi norma lett. Minden személy igényli, hogy létezzen egy termékhez vagy szolgáltatáshoz köthető jel, amivel az beazonosítható a számára.

 

Az emberek minden céggel kapcsolatos információt, amit hallanak, látnak, tapasztalnak asszociálnak a cég logójával, mert így könnyebb elraktározni a minket körülvelő információkat ha kapcsolni tudjuk valamihez, ami egyszerű és megjegyezhető. A vizualitás tudat alatt ható folyamat. Az emberekben tudat alatt összekapcsolódik a cég kommunikációja a logóval és így jelentést ad a logónak. Amit kommunikálsz a cégeddel azt fogja jelenteni a Logód. A Logót Te töltöd meg tartalommal. Mondhatnánk úgy is elvontan, emberi példával, hogy amilyen vagy te és, ahogyan viselkedsz a környezeteddel és ahogyan öltözől és végzed a feladataidat, olyan lesz a körülötted levő emberek véleménye rólad. Te alakítod a logód tartalmát. A Te kezedben van a döntés, hogy kinek mi jut majd eszébe róla.

 

 

Példa a Logóra, mint megkülönböztető vizuális jelkép és asszociációs elem:

 

1. Fogkefe gyártó cég vagyok és <BB> a logóm, az még önmagában nem jelent semmit. De ha a médiában hetekig futtatok egy kampányt, aminek a szövege „Mióta a <BB> fogkefével mosom a fogamat, sokkal fehérebbek a fogaim, mint amikor a <CC> vel mostam.  Ha a TV reklámos kommunikáció sikeres volt, akkor a <BB> logó jelentést nyer. Ha az emberek a <BB> Logót látják, önmagában, akkor autómatikusan a Fehér fogakra, illetve a fehér fogak mesterére a <BB> fogkefére fognak gondolni, asszociálni.

 

2. Gyerekkorodban karácsonykor mindig egy bizonyos dalt énekeltetek. Nagyon meghitt kellemes volt a hangulat és mindenki ott volt, aki szerettél. A dal, amit énekeltetek, vagy a kis angyalka ami a karácsonyfa tetején volt minden karácsonykor, ha bármikor találkoznál vele…  ha mennél az úton és meglátnád az anygalkát egy kirakatban, vagy éppen a világ másik végén, egy kávézóban üldögélve, meghallod a karácsonyi dallt, akkor eszedbe fog jutni a gyerekkori karácsony. Egy egyszerű dalból, vagy a kis angyalkafigura láttán felidézhetsz egy egész gyerekkort. Na erre szolgál a Logó is. Az asszociációra. Hogy emlékezz arra a sok jóra, amit egy cég jelent neked, mint fogyasztónak. 

 

Ha az Apple alma logóját meglátod, akkor minden bizonnyal tudsz majd asszociálni arra, hogy mit jelent számodra. Azonnal bevillanak az Apple megbízható, igényes, minőségi termékei. És miért van ez ?  Az Apple Logója is csak egy üres jel, ami helyett bármi más is lehetne. Ha egy papagáj lett volna az Apple logója a kezdet kezdetén, akkor most minden papagájról az Apple jutna az eszünkbe. Az Apple a jól felépített kommunikációjával érte el, hogy az embereknek eszükbejusson a logó láttán, mindaz amit éveken keresztül kommunikált a TV-ben, interneten, sajtóban és amit maguk a termékek és ügyfélszolgálatuk kommunikál. A magatartásul, az áraik, a felhasználó központúság. Mindezt az információt ember nem tudná megjegyezni, viszont az információk álltal generált kellemes vagy negatív érzéseket összekötjük a logóval. Majd felídézzük ha ránézünk.

 

Segített ? Mondtam újat ?...  vagy letisztáztam azt ami nem volt tiszta ? 

Szolj hozzá! Számít a véleményed!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://visualkomm.blog.hu/api/trackback/id/tr11012581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása